ПЕРЕДОВИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД
Під поняттям педагогічний досвід розуміють сукупність знань, умінь і
навичок, здобутих у процесі практичної навчально-виховної роботи. Для його
виявлення користуються системою критеріїв: актуальність, новизна,
результативність, стабільність, перспективність.
Вивчення ППД здійснюють у такій послідовності:
1. Визначення педагогічної проблеми та об’єкта для вивчення досвіду.
2. Попереднє вивчення досвіду.
3. Теоретична підготовка
4. Основне вивчення досвіду.
5. Визначення провідних педагогічних
ідей досвіду.
Узагальнюючи ППД, виділяють три рівні: науковий, методичний,
практичний.
Для всебічного висвітлення досвіду його узагальнений матеріал має включати такі питання:
а) тема досвіду, головне, суттєве в ньому;
б) зміст досвіду;
в) рекомендації щодо його використання;
г) додаток (ілюстративні матеріали, плани робіт, фрагменти занять тощо).
Узагальнений досвід може бути представлений у письмовій та усній
(семінар, засідання методоб’єднання) формі.
План впровадження ППД складається на основі аналізу практики і включає такі
питання:
- обгрунтування вибору досвіду для використання;
- розподіл функцій між організаторами
впровадження і тими, хто буде використовувати досвід;
- заходи з розробки проблеми, визначення форм та
методів розповсюдження досвіду;
- здійснення контролю і обміну роботи з впровадження;
ШКОЛА ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
Школа передового педагогічного досвіду є однією з форм роботи з
підвищення кваліфікаці вчителів, майстрів виробничого навчання, формою поширення і впровадження передового педагогічного досвіду, а
також формування і удосконалення його.
Школи передового педагогічного досвіду з усіх чи окремих ділянок шкільної
роботи організовуються районними, міськими відділами освіти у школах різного
типу та дошкільних закладах на базі досвіду вчителів, вихователів, керівників
шкіл або дошкільних закладів, який був вивчений і одержав схвалення.
Пропозиції про створення школи передового педагогічного досвіду
подають: педагогічна рада, рада методичного кабінету, рада інституту
післядипломної освіти.
Керівником школи передового педагогічного досвіду призначається
особа, досвід якої схвалений і рекомендований для впровадження.
Школа передового педагогічного досвіду працює з постійним складом слухачів
(5-10 чол.) за певним навчальним планом і розкладом занять протягом навчального
року з періодичністю одне заняття на місяць.
Навчальний план занять цієї школи складається керівником, з допомогою
працівників методичного кабінету, інституту післядипломної освіти.
Зарахування вчителів та інших працівників слухачами до шкіл
передового досвіду проводиться методичним кабінетом спільно з керівником цієї
школи з урахуванням бажання тих осіб, які направляються на навчання.
У школах передового педагогічного досвіду застосовуються різноманітні форми
навчально- методичної роботи з слухачами:
- відвідування слухачами уроків та позакласних заходів у керівника школи
передового досвіду з метою вивчення досвіду;
- практичні заняття з розробки уроків, позакласних заходів, виготовлення
саморобних наочних посібників;
- лекції і семінарські заняття;
- консультації;
- співбесіди;
- відвідування керівником школи передового досвіду уроків та позакласних
заходів у слухачів школи з наступним їх обговоренням;
- виконання слухачами завдань щодо
самостійного опрацювання літератури, застосування у навчально-виховному
процесі окремих методів, прийомів, засобів, форм роботи.
Методичне керівництво школами передового педагогічного досвіду здійснюють
методичні кабінети, інститути післядипломної освіти.
Комментариев нет:
Отправить комментарий