Школа молодого вчителя є однією з форм підвищення кваліфікації молодих
вчителів спеціалістів, які мають педагогічний стаж роботи до 3-х років. Вона
покликана формувати майстерність, творчу індивідуальність молодих педагогів.
Школа молодого вчителя створюється на базі навчального закладу, де працює досвідчений
вчитель з даного фаху і який має досвід наставницької роботи. Керівник школи
складає навчальний план і програму занять, розраховану на 3-5 років.
До занять у школі молодого вчителя з періодичністю один раз на місяць
залучаються постійні слухачі (3-8 чоловік) - вчителі одного фаху.
Основними напрямками роботи школи молодого вчителя є:
1. Здійснення заходів з поглиблення педагогічних знань, методології
навчання, вивчення директивних матеріалів, документів Міністерства освіти і науки.
2. Вивчення теорії, практики та методики виховання, психології, етики,
аналіз програмних документів з питань виховної роботи, формування у молодих
вчителів посадових умінь і навичок.
3. Поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його
викладання, поповнення знань із суміжних предметів.
4. Науково-методична робота з вивчення узагальненого передового
педагогічного досвіду, визначення шляхів творчого його використання.
5. Здійснення заходів щодо підвищення освітнього, науково-методичного та
культурного рівня молодого вчителя.
6. Організація проведення семінарів, оглядів, конкурсів, екскурсій, вечорів
відпочинку, спортивних змагань тощо.
Основні форми навчально-методичної роботи в школі молодого вчителя:
- відвідування уроків і позакласних заходів у керівника школи (перший рік
навчання), інших досвідчених вчителів (другий-третій рік навчання);
- індивідуальні консультації;
- практичні заняття, на яких здійснюється моделювання та обговорення
запропонованих моделей уроків, позаурочних заходів, виготовлення зразків
дидактичних матеріалів;
- співбесіди з керівником ШМВ, методистом, за “круглим столом”.
5. Методичне керівництво школою молодого вчителя здійснюється методичним
кабінетом.
Рекомендована
література:
1.
Психологічна культура майбутнього вчителя.- Київ, 1989 р.
2.
Жерносєк І.П.
Науково-методична робота в загальноосвітній школі.- К., 1998 р.
3.
Жерносєк І.П. Організація методичної роботи в школі. -
К., 1995 р.
Комментариев нет:
Отправить комментарий